Capçalera grossa

Dijous, 17 d'agost de 2017

InfoJonquera

PREVISIÓ D'AVUI

Màxima: 33 Cº
Mínima: 19 Cº
Matí
1.png
Tarda
1.png
PREVISIÓ DE DEMÀ

Màxima: 34 Cº
Mínima: 19 Cº
Matí
1.png
Tarda
1.png

Dimecres, 19.7.2017 13:15h Economia

El Govern català vol implementar una tarifa plana que permetrà aixecar totes les barreres de peatge a Catalunya


Comentaris Cap comentari    
   
Dolent Fluix Bo Molt bo Fabulós
carregant Carregant


peatge,Ap-7,Ap7,la Jonquera

La concessió del peatge de l'Ap-7 hauria de finalitzar el 31 de desembre de 2019. Els dubtes són si l'Estat la renovarà i si per tant quedarà afectat per la "vinyeta"
© Infojonquera.cat

peatge,Ap-7,Ap7,la Jonquera

La concessió del peatge de l'Ap-7 hauria de finalitzar el 31 de desembre de 2019. Els dubtes són si l'Estat la renovarà i si per tant quedarà afectat per la "vinyeta"
© Infojonquera.cat




Etiquetes
Ap-7, Ap7, la Jonquera, peatge

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, va presentar dilluns al Grup de Peatges el nou model de gestió de la xarxa viària catalana basat en el model de la vinyeta, que permetrà aixecar totes les barreres de peatge a Catalunya a partir de gener de 2019. Amb aquest model s’alliberaran més de 300 milions d’euros a l’any de recursos pressupostaris que es podran invertir en la millora del transport públic, la xarxa viària i a la renovació del parc de vehicles. A partir d’aquesta proposta, i de les aportacions del Grup de Peatges, format per representants del Govern, les administracions locals, concessionàries, entitats civils i grups parlamentaris, la previsió és tramitar la llei durant l’any 2018 perquè entri en vigor l’1 de gener de 2019.
 
Amb la vinyeta, el Departament de Territori i Sostenibilitat planteja un nou model de mobilitat intel·ligent, just i ambientalment i econòmicament sostenible a través d’un sistema que ja funciona a bona part d’Europa, tant per a vehicles lleugers com per a pesants. La vinyeta catalana és una tarifa plana anual per a tots els vehicles, que podran utilitzar totes les vies d’altes prestacions, amb una clàusula d’excepcionalitat per a aquells que circulen poc. Amb aquest nou sistema s’acabarà amb els actuals greuges entre territoris que paguen més que altres, entre corredors amb vies de peatge i d’altres sense i amb preus per quilòmetre diferent.
 
“Hem plantejat un punt de partida per anar cap a un model català propi que s’acosti al que ens demana Europa; un model harmònic, homologat, transparent i equilibrat territorialment que ens porti cap a una mobilitat més eficient, sostenible i de futur”, ha explicat el conseller. “Ens tornarem a reunir a l’octubre amb les aportacions de tothom per tal de trobar el consens. Tenim, per tant, dos mesos i mig per treballar a fons aquesta proposta que ens portarà a tramitar la llei durant l’any vinent” ha exposat. Rull ha indicat que amb la vinyeta “superem el model actual i anem cap a un model més equitatiu, més equilibrat territorialment, que pensa en el conjunt del sistema i ens situa en la zona més avançada d’Europa”.
 
Pel que fa a la tarifa, el Govern treballa amb una forquilla que va dels 40 als 110 euros, que són els preus que s’apliquen als diferents països europeus que ja tenen aquest model. Per als vehicles de pas, es planteja una vinyeta que es podrà adquirir per setmanes, mesos o també anual. Actualment, vuit països europeus disposen de vinyeta per temps en vehicles lleugers. Són Àustria, Suïssa, Eslovàquia, Txèquia, Eslovènia, Hongria, Romania i Bulgària. N’hi ha nou que l’apliquen a vehicles pesants (Regne Unit, Dinamarca, Holanda, Suècia, Luxemburg, Bulgària, Romania, Letònia i Lituània). Alemanya té previst implantar una vinyeta per temps als vehicles lleugers.
 
Millora del transport públic i renovació dels vehicles
 
L’objectiu de la vinyeta catalana és aconseguir un model únic i harmònic i alliberar més de 300 milions d’euros l’any de recursos pressupostaris que actualment es destinen a pagar peatges a l’ombra (uns 200 milions), a manteniment de carreteres (70 milions) i a bonificacions de peatges (45 milions).
 
Aquests diners s’invertirien en la millora del transport públic, tant dels serveis com de la pròpia xarxa; a millorar i modernitzar la xarxa viària per fer-ne una gestió integral, millorar-ne la seguretat, digitalitzar-la, resoldre els principals colls d’ampolla i millorar camins i accessos a nuclis; i a l’ambientalització del parc de vehicles, amb ajuts per a l’adquisició de cotxes i camions de baixes emissions i elèctrics, així com per a la instal·lació d’infraestructures de recàrrega.

El 59% de les vies ràpides són de peatge

A Catalunya hi ha 1.719 quilòmetres de vies d’altes prestacions dels quals 676 (39%) són de peatge explícit; 346 (20%) són de peatge a l’ombra, i 697 (41%) són vies no concessionades. Gairebé la meitat de la xarxa (46%) és de titularitat de la Generalitat. L’altre 54% és de l’Estat.

Pel que fa a les concessions, entre finals de 2019 i mitjans de 2021 finalitzen les concessions de les principals vies de peatge explícit de Catalunya:
 
Final de les concessions de les autopistes
31 de desembre de 2019:
Ø  AP-7. Vila-seca – Castelló
31 d'agost de 2021:
Ø  AP-7. Vila-seca – Frontera francesa
Ø  AP-2. El Vendrell-Saragossa
Ø  C-32. Maresme
Ø  C-33. Barcelona – Montmeló (peatge de La Llagosta)
Any 2037:
Ø  Túnel del Cadí
Ø  Túnel de Vallvidrera
Any 2039:
Ø  C-32. Autopista Pau Casals
Ø  C-16. Sant Cugat-Terrassa-Manresa


Lectures 1266 lectures   comentari Cap comentari   Enviar article Envia
  • La Tafanera
  • Technorati
  • Delicious
  • Facebook
  • Twitter
  • Google




Comentaris


No hi ha cap comentari




Comenta

El comentari s'ha enviat correctament i està pendent de moderació

  Previsualitza

La direcció de InfoJonquera es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.
Signi amb el seu nom i no suplanti identitats. La IP dels usuaris queda registrada.
publicitat

giny

publicitat

giny

publicitat


publicitat

giny

Entrevista

"A l'Ajuntament hi ha molta feina i la meva regidoria porta molts embolics"

Narcís Quintana Regidor de Governació pel PSC a l'Ajuntament de la Jonquera

publicitat

giny

publicitat

giny

publicitat

giny

publicitat

giny

publicitat

giny

publicitat

giny

Enquesta

"Els mitjans de comunicació, en general, tracten prou bé la Jonquera?"


22%



56%



13%



9%




Vots 90 vots


publicitat

giny

publicitat

giny

publicitat

giny

publicitat

giny

publicitat

giny

publicitat

giny

publicitat

giny

publicitat

giny

publicitat

giny

publicitat

giny

publicitat

giny

publicitat

giny

Editorial

Per una major projecció de la vaca de l'Albera

Quan l'any 2000 l'Ajuntament de la Jonquera va aprovar una moció, en la qual es demanava iniciar un projecte de recuperació per evitar l'extinció de la vaca de l'Albera, començava un veritable compte enrere. Llegir més

publicitat

giny

Fotografies

  • Macrooperatiu transfronterer a la Jonquera i el Portús

  • L'amistós entre la UE la Jonquera i Llagostera acaba en empat

  • IV Empordà Racing Days 2015_06

    IV Fira del Motor. Empordà Racing Days

  • Festa Major 2015 (II)

  • Cantem? Cantem ! 2016

  • 11-S de 2015 a la Jonquera i Barcelona

  • Postals de la Jonquera anys 60 i 70

  • Postals de la Jonquera anys 60 i 70

  • controls AP7 CNP policia espanyola la jonquera

    Controls de la policia espanyola (CNP) a la Jonquera

  • Primer àlbum de fotografies Nadal a la Jonquera 2015

  • Enderroc Casa Quarter de la Guàrdia Civil de la Jonquera

  • L'11 de setembre de 2014 viscut pels jonquerencs

  • Partit de tornada de l'ascens UE la Jonquera a tercera divisio

  • Festa Major 2015

  • Postals de la Jonquera anys 60 i 70

  • Un cap de setmana solidari començant pel Teatre

  • Postals de la Jonquera anys 60 i 70

  • Eleccions municipals 2015 a la Jonquera

    Eleccions municipals 2015

  • Així està la caserna de la Guàrdia Civil

  • La Jonquera de Festa Major 2016

    Festa Major 2016 (I)

Agenda cultural

En paper

Les més...

Més articles

Enllaços

Opinions

Vídeos

Borsa de treball

publicitat

Informació d’interès al ciutadà: #



Un projecte de:
Premsa comarcal


Amb la col·laboració de:
Fundació Lluís Carulla



Amb el suport de:
Generalitat de Catalunya