La desviació dels camions per l'AP-7 ha reduït un 60% la mortalitat a l'N-II

El tram La Jonquera-Montmeló s'ha convertit en el tercer més transitat de l'autopista

Economia

Els camions només poden sortir a la Jonquera per aturar-se a les àrees de servei
Els camions només poden sortir a la Jonquera per aturar-se a les àrees de servei | Infojonquera.cat
Ja fa gairebé 5 anys que els camions de gran tonatge tenen prohibit circular per l'N-II. Poden sortir de l'autopista a la Jonquera per accedir a les zones de serveis del municipi, però d'aquí han de tornar a entrar a l'AP-7, tant si van cap a França (on tenen prohibit circular per carretera) com si van cap a Barcelona (on tampoc poden circular per l'N-II fins a Maçanet de la Selva). 

La prohibició, que en principi era provisional (fins que el Ministeri de Foment fes una duplicació de la carretera nacional, fins ara inexistent) va marcar un abans i un després en la circulació per l'N-II. I d'aleshores ençà, la mortalitat a la carretera s'ha reduït en un 60%, segons ha anunciat recentment La Vanguardia. Basant-se en dades facilitades pel Servei Català de Trànsit, el mitjà generalista apunta que, entre el 2008 i el 2012 van morir 71 persones a l'N-II, 43 de les quals en accidents on hi va haver camions implicats. I entre el 2013 i el 28 de desembre del 2017, van morir 118 persones, només set de les quals en accidents amb camions.

Segons dades del Departament de Territori i Sostenibilitat, cada dia es desvien una mitjana de 3.283 camions de l'N-II cap a l'AP-7. És a dir, més d'un milió anuals. I malgrat que la situació ha fet augmentar els sinistres a l'autopista, els que es registren ara no solen ser tan greus.

Més trànsit
Un altre dels efectes de la mesura, que es va aplicar precisament per reduir els accidents a l'N-II, és que el trànsit pel tram nord de l'AP-7 ha augmentat d'una manera consdierable. Segons fonts del Ministeri de Foment, actualment entre la Jonquera i Montmeló hi circulen uns 11.000 camions diaris, un 40% més que el 2012 (just abans de la prohibició). 

Comptant tots els vehicles, en els últims cinc anys el trànsit per aquest tram d'autopista ha crescut un 18%, i ja s'ha convertit en el tercer tram més freqüentat de les vies de peatge catalanes, només per darrere dels trams Montmeló-El Papiol i Barcelona-Tarragona.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article