El RACC considera que el tram jonquerenc de l'N-II és la pitjor travessera urbana de les comarques gironines

El vial suspèn l'auditoria amb només 34 punts sobre 100

Patrimoni

Un tram de travessera
Un tram de travessera | RACC
La 6a Auditoria RACC sobre la Qualitat de les Travesseres Urbanes col·loca el tram jonquerenc de la carretera N-II com una de les pitjors travesseres de les comarques gironines. L'estudi, que es realitza des de l'any 2011, ja ha analitzat 28 trams urbans de Catalunya, i el jonquerenc ocupa el tercer lloc per la cua de la classificació general.

El Real Automòbil Club de Catalunya (RACC) fa aquest anàlisi per avaluar si les vies que creuen els nuclis urbans compleixen correctament la seva doble funció urbana i interurbana, ja que donen servei tant a les persones que es desplacen per dins del municipi com als conductors que el travessen de pas. Per fer-ho, analitza quatre factors: la seguretat viària; els serveis per a la mobilitat de vianants, ciclistes, transport públic i transport privat motoritzat; la integració de la via a l’àmbit urbà, i la intensitat del trànsit de camions.

Enguany ha analitzat set travesseres a les que podia atorgar fins a cinc estrelles, i la de la Jonquera ha suspès, amb només dues estrelles i una puntuació de 34 sobre 100. La segueixen en el rànquing les travesseres de Besalú (també dues estrelles i 47 punts), Sant Feliu de Guíxols (tres estrelles i 51 punts), Sant Hilari Sacalm (tres i 56), Banyoles (tres i 59), Lloret de Mar (tres i 61,5) i la Bisbal d'Empordà (tres i 64,5).

34 punts i 2 estrelles
En el cas concret de la Jonquera, l'informe diu que "suspèn clarament i està entre les pitjor valorades de totes les que ha analitzat el RACC". D'una banda, argumenta que els passos de vianants que hi han estan massa espaiats entre sí, hi ha manca vorera en bona part de la longitud, i la cobertura de les parades de transport públic és insuficient.  A més, tampoc hi ha infraestructura per bicicletes, tot i haver-se detectat presència de ciclistes. D'altra banda, també considera que la intensa circulació de vehicles no promou el caràcter urbà que ha de tenir la travessera, genera inseguretat i condiciona la resta d’usuaris de la via. I tampoc té arbrat ni mobiliari urbà. En canvi, la travessera jonquerenca obté un resultat acceptable en la valoració de la seguretat viària, tot i que hauria d’introduir elements de moderació del trànsit per assegurar el compliment del límit de velocitat (quasi el 25% dels vehicles excedeixen en més d’un 10% el límit de velocitat). 

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article