El Ministre de Foment confirma que el 2021 alliberaran el peatge de l’autopista

El Govern espanyol encara està estudiant opcions per finançar el manteniment de l’AP-7, però ja ha descartat renovar la concessió a Abertis

Economia

| Infojonquera
El ministre de Foment, José Luis Ábalos, va confirmar ahir que el Govern espanyol aixecarà els peatges de les autopistes quan s’acabi la concessió. En el cas de l’Alt Empordà, el contracte del tram de l’AP-7 que transcorre entre la Jonquera i Tarragona s’acaba el 31 d’agost del 2021.

En una entrevista que va concedir al diari El País, el flamant ministre socialista va assegurar que vol ser «coherent» amb els compromisos i les propostes que van presentar al Congrés i al Senat perquè les autopistes s’incorporessin a la xarxa pública un cop vençuda la concessió. Paral·lelament, va revelar que el manteniment d’aquest tipus de vies és d’entre 50.000 i 68.000 euros per quilòmetre cada l’any, i va deixar la porta oberta que sigui l’Estat qui «continués cobrant».

Aplaudiments

Les reaccions a les declaracions d’Ábalos no es van fer esperar. Ahir mateix, tant l’associació de transportistes per carretera de Girona, Asetrans, com la Cambra de Comerç de Girona, van aplaudir l’anunci. El president d’Asetrans, Eduard Ayach, va recordar que «sempre hem defensat que les vies alternatives a les carreteres nacionals han de ser lliures de pagament per ser més segures i estar en millors condicions», i va avançar que no estan disposats a pagar cap més impost ni vinyeta (com la que planteja la Generalitat) perquè consideren que ja tenen una càrrega impositiva «molt alta», i que ja contribueixen al manteniment i pagament d’infraestructures amb impostos com ara els que hi ha als carburants.

Per la seva banda, el president de la Cambra, Domènech Espadalé, també va aplaudir la iniciativa, i més quan «veient els últims moviments (de l’anterior executiu) ens pensàvem que no passaria». Ell, però, considera que la lliure circulació no és viable econòmicament, motiu pel qual caldrà buscar altres fórmules de finançament a escala de tot l’Estat. En aquest sentit, sí que veurien amb bons ulls una possible vinyeta, els beneficis de la qual es podrien destinar al sector del transport i a les infraestructures.

FONT: Hora Nova/ACN

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article