La Nacional II, poques inversions i molts accidents

Editorial

L’accident que a mitjans de febrer hi va haver al cinturó de ronda de Figueres, amb cinc morts de nacionalitat romanesa, ha posat d’actualitat la N2 en els mitjans de comunicació i en els debats polítics.
Aquesta actualitat tant desagradable ha posat al descobert que, per exemple, en els darrers 25 kms de N2 el 70% dels accidents hi ha implicats els camions.
La N2, infraestructura de comunicació propietat del Ministeri de Foment, ha estat en el tram de les comarques gironines una via oblidada i menyspreuada pel Govern.
Si ens centrem en el cas de la Jonquera es dóna la paradoxa que la “carretera Nacional” es converteix en una “travessia urbana” amb sis rotondes malgrat que havia de ser una via ràpida, desdoblada i segura. Ara és una “travessia molt urbana” però que té grava als vorals, taques de gasoil que quan plou fan l’efecte de placa de gel, il·luminació intermitent o aleatòria, línies borroses que substitueixen les senyalitzacions blanques, marges plens de brossa de tot tipus (cadires, parasols, ampolles de PVC amb orins...) o uns senyals que la darrera tramuntanada ha fet caure i que la prostituta més propera aprofita per penjar-hi la bossa de ma. I sobretot, molts accidents.
Les promeses no complides o els anuncis d’autobombo dels successius ministres de Foment i delegats del Govern a Catalunya, així com la falta de manteniment d’aquest darrer tram de carretera han estat una constant ens els darrers 20 anys.
Ara fa dues edicions a l’Esquerda denunciàvem públicament el fet que Foment havia tardat fins a 9 anys per fer dues fases d’obres que en conjunt no arriben a 4 quilòmetres. Ningú se’n fa responsable. En altres països això potser hauria suposat la destitució d’algun tècnic i la dimissió d’algun responsable polític.
A principis de març, quan la polèmica de la N2 en mitjans de comunicació estava ben viva, la ministra de Foment, Ana Pastor, es comprometia a trobar solucions per garantir la seguretat de la N-II al seu pas per les comarques gironines: no va concretar quines mesures ni dates. Així, qualsevol.
És clar que veient els precedents de Ministres com Josep Borrell, Alvarez Cascos, Magdalena Alvarez o José Blanco tampoc hauria de tenir cap credibilitat que ara posés dates i mesures concretes.
En les pàgines interiors d’aquesta revista els lectors hi trobaran un resum dels anuncis i obres que s’han fet en el tram jonquerenc  de la N2. Que cadascú en tregui les seves conclusions si és que l’excés per tanta desídia no l’han impedit arribar al final.

1 d’abril de 2012

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article