La Jonquera, la N-II i els camions en mans de dos Governs

Camions entrant a l'AP-7 a la Jonquera
Camions entrant a l'AP-7 a la Jonquera | Infojonquera.cat

Editorial

A mitjans de febrer de 2012 hi va haver al cinturó de ronda de Figueres un accident amb cinc morts. Aquell fet tràgic va actuar com a detonant i va servir per denunciar públicament l’estat de la N-II als mitjans de comunicació. La Ministra de Foment, Ana Pastor, va reaccionar i anunciava que es comprometia a trobar solucions per garantir la seguretat d’aquesta carretera al seu pas per les comarques gironines.

Des d’aleshores ha passat exactament un any i sabem que l’esmentada Ministra i el representant homòleg al Govern català, Santi Vila, conseller de Territori i Sostenibilitat, estan negociant mesures que tenen per objectiu treure el trànsit pesat de la N-II i desviar-lo cap a l’AP-7. A la vegada es vol invertir amb obres de millora en aquesta infraestructura.
Una negociació que ben mirat s’hauria de veure amb bons ulls ja que, de fet, no oblidem que la N-II és propietat de l’estat Espanyol i que, per tant, el Govern de Catalunya no hi té gairebé res a decidir, més enllà d’opinar, assessorar o en tot cas coordinar com s’enllaça la N-II amb altres carreteres que són propietat de la Generalitat.

De moment encara no hi ha res concret ni definitiu, o tancat, malgrat que els accidents són freqüents o que fins i tot en poblacions com Bàscara, cansats dels accidents mortals  recents i del pas de camions per dins el casc urbà, han passat a manifestar-se de forma regular tallant a estones la carretera.

El més preocupant de tot plegat és que les negociacions entre el Ministeri i la Generalitat no anuncien res de bo per a la Jonquera. Sabem, per exemple, segons han publicat altres mitjans de comunicació, que en un hipotètic futur desdoblament de la N-II no hi ha la previsió que aquest arribi fins la Jonquera.
Tampoc queda clar què passarà amb la proposta de fer obligatòria la circulació de camions per l’AP-7. Es desconeix si se’ls permetrà fer servir les àrees de servei de la Jonquera. Aquesta proposta, de moment, sembla ser que no s’aplicarà per desacords en el cost econòmic que suposa posar-la en pràctica, ja que caldria compensar la concessionària de l’AP-7 i, tot i que hi ha pressupost per fer-ho, de moment està aturada.
Caldrà estar atents a veure com es resol tota aquesta problemàtica que afecta de ple a la Jonquera i que, per més inconvenients, part de la solució estaria en mans del qui fou l’exalcalde Figueres, que no sempre ha estat procliu als interessos del nostre municipi. O ben mirat, podria ser per a ell una bona oportunitat per “reconciliar-se” amb la Jonquera tot cercant solucions a mida.

1 de març de 2013

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article