Els accidents de trànsit amb morts i ferits greus s'han reduït un 46% des que els camions no poden circular per l'N-II

El 2013, quan va entrar en vigor la prohibició, en el tram la Jonquera-Vidreres hi havia una mitjana de 35 sinistres anuals; i ara aquesta mitjana s'ha reduït als 19

per Redacció

Política, Urbanisme

Els camions de gran tonatge només poden sortir de l'autopista per accedir a les zones de serveis
Els camions de gran tonatge només poden sortir de l'autopista per accedir a les zones de serveis | Falgués Fotografia

Aprofitant que ara fa un any es va prohibir que els vehicles pesants de quatre eixos o més circulessin per determinats trams de les carreteres N-II, N-340 i N-240 a la Catalunya central (seguint el model que ja fa més de sis anys que s'aplica al tram nord de l'N-II), el Servei Català de Trànsit ha fet públic un balanç relatiu a la reducció de la sinistralitat. I si abans de l'abril del 2013, quan els camions encara podien circular pel tram jonquerenc de l'N-II, es registraven una mitjana de 35 accidents greus anuals en el tram que va de la Jonquera a Vidreres, ara aquest nombre s'ha rebaixat fins als 19. És a dir, que el nombre d'accidents amb morts o ferits greus s'ha reduït un 46%.

Així, el Servei Català de Trànsit constata que s'ha complert l'objectiu que el va impulsar a aplicar la mesura: a part de descongestionar el corredor format per l'N-II i l'AP-7 i millorar-hi la mobilitat, també s'hi ha millorat la seguretat i s'hi ha reduït la sinistralitat.

En el cas dels altres dos corredors on s'aplica la mesura, els resultats també són positius. En el tram d'N-340 i AP-7 que va de Vilafranca del Penedès a Altafulla, la reducció hi ha estat del 63%; i en el tram que uneix Alcanar amb l'Hospitalet de l'Infant, del 39%. Pel que fa al corredor N-240/AP-7, el nombre d'accidents entre Montblanc i les Borges Blanques ha disminuït un 19%.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article