El Govern espanyol proposarà que el Congrés creï una subcomissió per debatre el futur de les autopistes

El secretari d'Estat d'Infraestructures considera que cal trobar una alternativa consensuada que sigui justa i "estable"

per ACN

Economia

La concessió del tram jonquerenc s'acaba a l'agost del 2021
La concessió del tram jonquerenc s'acaba a l'agost del 2021 | Infojonquera

El secretari d'Estat i Infraestructures, Pedro Saura, va explicar la setmana passada que el Govern espanyol proposarà la creació d'una subcomissió al Congrés dels Diputats, a través del grup socialista a la cambra, per debatre el futur de les autopistes un cop comencin a finalitzar les concessions. Segons va comentar des de la Jornada Autopistes, autovies i carreteres: futurs models de gestió, organitzada pel RACC, l'objectiu és crear un "debat obert" tant amb els grups de l'oposició com amb agents de la societat civil. Tot i així, Saura va evitar concretar quan es constituiria aquesta subcomissió.

Segons va informar l'ACN, Saura va dir que, abans de concretar com es mantindran les autopistes quan comencin a finalitzar les concessions, vol obrir un debat amb els altres grups parlamentaris; però no va voler anticipar amb quina alternativa pensa el Govern per al seu manteniment. En aquest sentit, va deixar clar que primer vol esperar al debat i "ser molt respectuós", i es va remetre al Pacte d'Infraestructures plantejat pel president del Govern espanyol, Pedro Sánchez. Saura també va recordar que aquest és un assumpte que l'anterior govern "va deixar sense resoldre".

En el cas de la Jonquera, la concessió del tram d'AP-7 que uneix la frontera francesa amb Tarragona s'acaba el 31 d'agost del 2021.

En la seva intervenció, el secretari d'Estat d'Infraestructures va admetre que el sistema de peatges és "asimètric" i va apostar per un model "estable", que actualment considera que no existeix. I va afegir que cal buscar els retorns socials econòmics a les inversions, i que aquestes siguin analitzades abans i després de la seva construcció.

 

Els riscos

En la mateixa jornada, el vicepresident del Consell d'Infraestructures de Catalunya, Joaquim Llansó, va advertir de les conseqüències d'aixecar peatges, entre les quals hi hauria un augment de trànsit a les vies d'ata capacitat actualment tarifades, un increment de les congestió a les àrees metropolitanes i de la contaminació. Llansó va fer una crida a mantenir un "únic model" i va constatar que la carretera és l'única infraestructura per la qual els ciutadans no paguen. Des de la seva posició, va advocar pel principi de "qui usa paga".

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article