“Ara toca aguantar”

Jorge Luque Propietari Buffet El Mirador

Jorge Luque
Jorge Luque | Infojonquera.cat
Com valores aquest deu anys del Buffet Mirador?
Els primers quatre anys va anar molt bé però a partir de 2008 tot ha canviat. Sobretot per la progressiva equiparació de preus amb França, la competència, el canvi de perfil d’alguns clients, com ara els camioners i per altres qüestions com el consum d’alcohol. En poc temps s’han acumulat moltes adversitats.

Quin és el perfil del client? Ha variat en aquest deu anys?
No és que hagi canviat el perfil de tots els clients però sí alguns com els camioners, que per nosaltres havia estat molt important, de fins al 60% del total. Mentre que d’altra tipologia de clients no hem notat una disminució important, sí que ho hem patit en el camioner, que ara disposa de molts menys diners per destinar a les dietes, també perquè molts són estrangers i potser tenen costums diferents.
El que hem procurat en aquests darrers anys és intentar créixer en els grups, des de grups de l’Imserso de tot Catalunya que poden anar al MUME, Colliure o a llocs més llunyans com ara Lurdes. Tot això ens ve via agències de viatges i autocars. Després també procurem captar clients locals, com ara entitats de la Jonquera i comarca.

Millors i pitjors moments en aquests deu anys...
Sempre hem anat superant dificultats. Per exemple, amb el tema del tabac, vam haver de fer inversions quantioses que després no van servir per res, i va coincidir en un moment en què els bancs ja no concedien crèdits ni renovaven pòlisses. Però tot negoci hi ha bons i mal momemts i procures quedar-te amb els bons moments. A mí m’agrada veure que els clients són fidels, estan contents, i és d’agrair perquè s’acaben convertint en amics. No hi ha cap dubte que això és el millor.

Però ja no feu espectacles a la sala de ball com abans?
No, perquè era el mateix client que ja venia habitualment els dies que no es feia espectacle. Ho vam provar però ja vam veure que era una inversió sense retorn.

Hi ha diferències entre dinars i sopars en el buffet?
Hi ha diferències però no de qualitat sinó de varietat. Al migdia hi ha més varietat, més assortit, perquè és quan ve el gruix de la clientela, un 80%. Al vespre només tenim el 20% de la clientela i això ens fa reduir una mica la varietat.

Com us heu diferenciat de la competència en tot aquest temps?
Jo crec que sobretot dues coses: d’una banda la sala de ball que tenim a dalt. Penso que és un bon atractiu per oferir als clients en dies festius i a grups. Això és un valor afegit del nostre local. I d’altra banda crec que oferit un servei de graella amb carbó natural.

Hi ha massa competència a dia d’avui?
Jo crec que sí, però clar... a qui li dius que no faci el mateix que fas tu? En tot cas cal admirar empresaris de la Jonquerra que han apostat per la diversificació, que s’han esforçat en oferir coses diferents. Si tots acabem fent el mateix el que fem és “empobrir” la Jonquera perquè el que realment ens fa funcionar en conjunt és la varietat, la diversificació, qualitat i quantitat, tot a la vegada.

I com veus la Jonquera actualment, en qüestió d’imatge?
El pitjor ara mateix, al meu parer, és la prostitució al carrer i la venda ambulant. Cada dia aquest fenòmen es produeix a tocar del meu local. No ho entenc com no es pot resoldre aquí i que aquí al costat, a França,  això no passi.

I el Paradise?
Doncs de veritat que per a mí no és un problema. Si el local compleix amb totes les normatives, si noies i clients es comporten i no molesten a ningú fora del local... quin problema hi ha? Se’n parla massa, hi ha molts locals com el Paradise, potser no tant grans, però ningú en parla. Sí que em va afectar els dies que hi va haver les amenaces, els dies 23 i 31 de desembre, però bè, ens hem adaptat a la situació prou bé. De veritat que no ens molesta com tampoc ens beneficia, al capdevall ni hem perdut clientela com tampoc n’hem guanyat.

En aquests deu anys el Mirador va estar en organisme com la Fundació La Jonquera en acció. Cal recuperar accions com aquelles?
Va ser un bona cosa per la Jonquera entre altres cqüestions perquè els seus objectius eren fomentar i promoure nous visitants i clients per la Jonquera, el problema és que els qui de debó havien de donar-hi suport no hi van creure del tot, i no hi eren tots. Poc a poc vam anar a menys. Ara s’està treballant en l’Associació de Comerciants per tornar a promoure i fomentar la Jonquera però va lent, encara s’està en el tema dels estatuts. El problema de fons és que som un poble complicat en el qual tothom rema per la seva banda.

Projectes de cara al futur?
Aguantar, Ha, ha! Ara el que cal ara és resistir, són moments de moltes dificultats i no és moment per a segons què.

Quin missatge vols fer arribar als lectors de l’Esquerda?
Doncs mira, un missatge de suport cap aquesta revista i cap a Infojonquera. Són eines que tenim i que les hem de fer servir més, no n’hi ha prou en comprar, llegir o posar-hi publicitat, hem de procurar que els jonquerencs fem servir aquests mitjans com a eines per donar la nostra opinió.
Afegir també que el proper dia 16 farem una festa d’aniversari al Mirador. Serà des del migdia fins a mitja tarda. I per acabar donar les gràcies als clients que ens han fet confiança en aquest deu anys: gràcies un cop més.

Ivan Sanz
Juny de 2013
info@infojonquera.cat

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article