“El comerç electrònic és el futur de Correus”

Joan Reynal Director de Correus a la Jonquera

Joan Reynal, a l'oficina de correus de la Jonquera tres dies abans de jubilar-se
Joan Reynal, a l'oficina de correus de la Jonquera tres dies abans de jubilar-se | Infojonquera.cat
Amb 17 anys Joan Reynal començava a treballar a Correus. L’any 1991 va ser destinat a la Jonquera i des d’aleshores ha estat el Director d’aquest organisme oficial a la nostra vila. En aquesta entrevista ens explica l’evolució del servei postal a les nostres contrades. El passat 23 d’agost va ser el seu darrer dia de treball.

Quan vas entrar a teballar a Correus?

Després de cursar els estudis a La Salle, a l’IES Ramon Muntaner de Figueres i a l‘IES Vicens Vives de Girona. Era l’any 1974 i fins avui he treballat gairebé 40 anys a la mateixa empresa.

Sempre has estat a Correus? Has fet altres feines?
Sempre he estat a Correus, en diferents responsabilitats i poblacions. He treballat a Girona, Figueres, Palafrugell, Llançà, i evidenment a La Jonquera on hi he estat 22 anys. A part també he dedicat forçes anys a preparar oposicions per alumnes que volien entrar fixes a l’empresa…. I hi ha força companys que ho van aconseguir!

Com ha evolucionat la plantilla de l’oficina de la Jonquera?
Quan vaig arribar a la Jonquera érem una plantilla que donàvem servei a Agullana, Cantallops, els Límits i la Vajol. A poc a poc va anar creixent i es va disposar d’un camió directe de Girona a la Jonquera pel transport de correspondència. Amb dos anys cobríem el servei postal de 21 pobles amb una plantilla de 20 persones.

Tantes poblacions depenien de la Jonquera?
Fèiem tota la ruta des de Capmany fins a Garriguella, d’Agullana fins a Maçanet, de Pont de Molins a les Escaules, amb Biure  Darnius i Boadella. Amb La Jonquera inclosa, 21 poblacions i tot funcionava bé!

Quina ha estat la teva funció a Correus? Has estat sempre rere el taulell?
He hagut de fer tots els papers de l’auca. Vaig començar sustituint una baixa a la desapareguda Caixa  Postal, a Figueres. He descarregat el tren Postal a l’estació de Figueres. Atenció al públic, repartiment, Director d’oficina a Llançà, Palafrugell i la Jonquera…

Quines són les feines més habituals en una oficina com aquesta? És gaire diferent d’altres oficines?
Tot i que les funcions i serveis que es donen són iguals a totes les oficines, hi ha factors com la ubicació, la tipologia, el sector, si és industrial, comercial, etc que fa que uns determinats productes tinguin més demanda que d’altres. Per exemple, la Jonquera es diferencia pel volum de camioners que necessiten diners per continuar el viatge, per les empreses que necessiten enviar les trameses, paqueteria de particulars, etc.

Com està afectant la crisi a Correus? Hi ha menys correspondència?
El fet que la crisi hagi frenat l’activitat econòmica, amb el tancament d’empreses i amb els ajustos en les despeses, ha provocat una reducció de la correspondència d’un 30% en els darrers quatre anys. Les empreses envien menys factures, documents, publicitat, paquets…..

I les noves tecnologies us resten clients? Vull dir que el correu electrònic està absorvint molta de la correspondència que abans es feia a l’oficina de Correus, no?
Les noves tecnologies estan transformant el món del correu. És cert que la tendència en els enviaments de documents anirà a la baixa, però alhora el nou comerç electrònic ens brinda noves oportunitats: avui dia, per internet, tothom pot fer una comanda en qüestió de segons, però després algú li ha de portar. I aquí és on Correus, amb la seva experiència logística i la seva àmplia xarxa d’oficines, és molt competitiu. Potser minvaran les cartes, però de ben segur augmentaran els paquets.

Com està el procés de privatització del servei de Correus? Quin futur li espera al sector?
No ha existit mai un procés de privatització de Correus. La companyia s’ha transformat en una Societat Anònima de titularitat 100% pública amb l’objectiu de complir els dos mandats que per llei li han estat encomanats: la prestació d’un servei públic de qualitat i competir en el mercat per tal d’obtenir els ingressos necessaris i no generar cap despesa als ciutadans. El comerç electrònic és el futur per a Correus.

Què és el que més t’ha agradat i el que menys de la teva feina?
Sempre en tindré molt bons records, són molts anys compartits amb companys  i moltes anècdotes divertides, que necessitem un llibre per explicar-les totes. I com que no sóc rancorós ja no recordo qui me l’ha feta…

I ara que et jubiles….. què faràs?
Em faltarà temps, segur! M’agrada molt llegir, passejar amb la meva gossa “Roma”, tocar el piano, el violí, escoltar música. Anar a pescar amb en Jesús, estic mirant si portaré un petit hortet, anar al mercat els dijous, venir a la Jonquera a saludar els companys, i si alguna entitat em demana ajuda puntual, per què no?

Quin missatge vols fer arribar als lectors de l’Esquerda?
Em van ensenyar a no donar consells a menys que te’ls demanin….peró ja que ho fas penso que el  millor és agafar-se la vida amb bon humor, riure, que els problemes ja vénen tots sols….

Ivan Sanz
Agost de 2013
info@infojonquera.cat

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article