“Abans de comprar un ordinador s’ha de saber quin ús se li donarà”

Joan Carles Martínez Propietari de PC&MAC Center

Joan Carles Martínez
Joan Carles Martínez | Infojonquera.cat
Des de quan et dediques a la informàtica?
Doncs des que tenia 16 anys, primer com a estudiant d’electrònica i  després, des de fa uns 12 anys ja ho faig a nivell professional com a  informàtic, 7 per compte propi. Primer vaig començar en una empresa com a programador, a Vic, i més endavant com a tècnic.

Quins seran els clients potencials de PC&MAC Center? Quins serveis ofereixes?
M’adreço a empreses i particulars. Ofereixo un servei integral, des de l’assessorament fins a la reparació o venda d’ordinadors. Programes informàtics, telefonia, tecnologia, comunicació, video-vigilància o el pagament per targetes... Qualsevol necessitat d’aquest tipus que pugui necessitar una empresa. I pel que fa a la botiga anirà adreçada més cap al particular, amb venda directa d’aparells, ordinadors, impressores, complements, exposició...

Per què has triat la Jonquera per obrir aquesta botiga i taller?
D’una banda per motius familiars, ja que la meva dona és d’aquí, i perquè tampoc hi havia un servei específic com aquest, basat en la proximitat o el servei a domicili que podré oferir des d’aquest punt de venda, reparació i exposició.

Com et diferencies de la competència?
El que deia: la proximitat, sobretot en serveis de reparació en TPV’s per a botigues i restaurants. Sóc conscient del què vol dir obrir un negoci en cap de setmana i que no puguin cobrar perquè se’ls ha espatllat l’aparell. Aquí és on la proximitat serà diferenciadora, tant si és un dissabte com un diumenge. Això, a la Jonquera, no tothom ho pot oferir, el que tampoc vol dir que no estiguin ben atesos, però no amb la rapidesa que podré oferir jo.
Una altra cosa és la venda, que afecta més a la botiga. Siguem realistes, segurament el major competidor és el sistema online, internet, però és un servei no tan bo com pot semblar si apareixen problemes de qualsevol mena, no t’assessoren i no rebràs explicacions, ja sabem què pot passar si has de reclamar o reparar: t’has d’acabar buscant la vida.

Què és el que més t’agrada de la teva feina i el que menys?
Per mi aquesta feina és una vocació. M’agrada molt poder ajudar el client, resoldre un problema, constantment apareixen reptes per resoldre i això fa que sempre estiguis actiu, em passa el temps “volant”. Per contra també hi ha dies que et trobes bloquejat en algun tema molt puntual.

Els virus informàtics, potser...
Sí, per exemple els anomenats “troians” porten feina. Constantment apareixen virus informàtics que moltes vegades es repeteixen, són els mateixos amb petites variants.

Què ha de tenir present un comprador a l’hora de triar entre un Pc o un Mac?
Abans de comprar un ordinador s’ha de saber quin ús se li donarà. Tambè hi ha el tema econòmic, clar. Quines necessitats tindrà el client? Si em diu  que vol fer vídeo, disseny, crear música, li diré que el millor serà un Mac, però sabent que és més car. Si només és per fer servir l’office, portar una comptabilitat, per fer descàrregues o el vol per navegar per internet, millor que es compri un PC.
A vegades et trobes clients que compren un Mac perquè n’han sentit a parlar molt bé, però després no poden fer-lo servir per a determinats usos, o viceversa, i això es nota molt en el mercat de segona mà, ordinadors gairebé nous als quals no se’ls hi ha donat gaire ús perquè no es va decidir bé en el moment de la compra.

Què més vols dir o afegir als lectors?
Que tindran en mi el seu informàtic de confiança. Els informàtics som una mica com el metge, sempre trobem una solució. Que vegin en mí un professional, amb resposta ràpida i que per tant no em vegin com “un” que acaba d’arribar per muntar això sense tenir una experiència al darrere.

Ivan Sanz
Febrer de 2013

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article