Lanero acusa ERC de fer 'precampanya' amb la situació econòmica i defensa la gestió del govern municipal
L’alcaldessa respon a les crítiques i recorda que ERC va votar en contra d’un increment de l’IBI a les grans superfícies

Lanero acusa ERC de fer “precampanya” amb la situació econòmica i defensa la gestió del govern municipal. L’alcaldessa respon a les crítiques sobre les factures pendents i recorda que ERC va votar en contra d’un increment de l’IBI a les grans superfícies que, segons afirma, hauria reforçat els ingressos municipals sense afectar la majoria de veïns.
La polèmica sobre l’estat de les finances municipals de la Jonquera suma un nou capítol. Després que el grup municipal d’ERC denunciés públicament l’existència de factures pendents de pagament i qüestionés la gestió econòmica de l’Ajuntament, l’alcaldessa, Miriam Lanero, ha replicat amb duresa acusant els republicans d’haver iniciat una estratègia de precampanya electoral.
Preguntada per Infojonquera sobre les crítiques, Lanero no ha dubtat a respondre. Considera “curiós” que ERC “hagi descobert ara els números de l’Ajuntament” després de més de tres anys de mandat i a menys d’un any de les pròximes eleccions municipals. L’alcaldessa defensa que el consistori ha hagut de gestionar-se en un context d’augment generalitzat dels costos dels subministraments, els serveis i els materials, així com assumir increments salarials del personal públic aprovats pel Govern espanyol sense que això hagi anat acompanyat d’un augment equivalent dels ingressos municipals.
La resposta arriba després que ERC alertés que a finals de l’any passat hi havia uns 330.000 euros en factures pendents corresponents als darrers mesos de 2025 i assegurés que la previsió d’ingressos procedents dels radars havia estat massa optimista.
Lanero contraposa que, mentre l’oposició denuncia els problemes, el govern local ha intentat buscar solucions. En aquest sentit, recorda que una de les mesures plantejades va ser “incrementar un 10% l’IBI de les grans superfícies ubicades als polígons industrials”, una proposta que, segons defensa, no afectava les famílies del municipi i permetia reforçar els ingressos municipals. L’alcaldessa retreu a ERC haver votat en contra d’aquesta iniciativa.
“Durant aquests tres anys ERC no ha presentat cap proposta econòmica per millorar els ingressos municipals”, afirma Lanero, que acusa els republicans de reclamar més despesa sense concretar com finançar-la.
Amb aquest intercanvi de retrets, la situació econòmica municipal es perfila com un dels principals fronts de debat polític a la Jonquera de cara als mesos previs a les eleccions municipals de 2027. Entre les crítiques de l’oposició per les tensions de tresoreria i la defensa del govern, que atribueix les dificultats a l’augment dels costos i a la manca de recursos addicionals, el debat sobre els comptes municipals ja ha entrat de ple en l’escena política local.

No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari