Gran Jonquera obre portes

Vestíbul de Gran Jonquera el dia de la inauguració
Vestíbul de Gran Jonquera el dia de la inauguració | Josep Ribas - Falgués Fotografia

Editorial

Dijous 16 de maig s’inaugurava l’Outlet&Shopping Gran Jonquera. Una data que certificava la posada en marxa d’un projecte que va començar l’octubre de 2003, amb la urbanització del polígon Les Oliveres, i que va continuar el 2006 amb la primera pedra del que avui és el complexe. Tot plegat, una inversió que supera els 35 milions d’euros.
Han passat deu anys en els quals els promotors d’aquesta infraestructura, el Grup Escudero, hauran passat per les diferents fases de tramitació legals per adaptar-se a requisits comercials i urbanístics. I en deu anys també han vist com es passava del creixement econòmic a la crisi actual, o d’un model de comerç “urbanita” a un altre basat en grans centres comercials.
Tots els models de negoci o comerç tenen el seu mercat: uns opten per l’especialització, altres pels preus baixos, uns per la qualitat, o personalització, alguns només per internet (comerç online), o en el cas que toca avui, el model outlet, o sigui la venda d’objectes o roba de moda de temporades anteriors, restes de sèries o acabats de descatalogar a preus baixos.
El model de Gran Jonquera és aquest darrer, l’outlet, i té l’avantatge que d’una banda només n’hi ha un altre a Catalunya, en concret a La Roca, a prop de Granollers i de l’altra que se situa en un punt geofiscal  i demogràfic estratègic.
Gran Jonquera, doncs, no competirà directament amb el model de comerç de Figueres, Perpinyà o Girona, que es basen en la moda de la temporada, ni tampoc hauria de competir amb el comerç del casc urbà. Ara bé, sí que ho farà amb tots a la vegada d’una forma complementària: ofereix un nou model o concepte de compra a la zona que uneix lleure, gastronomia i aparcament en un sol paquet, i tot en un entorn molt acollidor i actual. El client és, de fet, qui al final decideix per quin model opta.
De moment l’efecte mediàtic que està tenint l’obertura del centre ja ha repercutit amb un increment de visitants al municipi i això és potser el més important: aconseguir nous visitants.

D’altra banda també cal valorar que l’obertura de l’Outlet ha estat una de les poques notícies sobre la Jonquera que més positivament s’ha difós pels mitjans de comunicació. Un fet que contrasta perquè habitualment quan la Jonquera ha estat notícia, sempre, o gairebé, ho ha estat per fets que no han afavorit gens la imatge de la població arreu de Catalunya, a França, Espanya o fins i tot en l’àmbit mundial.
Cal felicitar, així, la iniciativa i convicció amb la que els germans del Grup Escudero han tirat endavant tot el complexe. Gran Jonquera ha posat el nostre municipi en el mapa de la moda outlet al sud d’Europa.

1 de juny de 2013

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article